#47 Z dwóch stron oceanu

Daleki wschód i daleki zachód spotkały się w Wałbrzychu.
To właśnie tu, 430 km z dala od Warszawy, zabraliśmy pięciolitrową, wolnossącą V-ósemkę z napędem na tył. Dwudrzwiowe, sportowe coupe przywiozło nas na spotkanie z drugim dwudrzwiowym coupe. Również z pięciolitrową, wolnossącą V-ósemką z napędem na tył…

Błękit nieba spotyka się z czerwienią zachodzącego słońca.
Lexus RC F spotyka się z dwa razy tańszym, ale nie mniej ekstrawaganckim Fordem Mustangiem GT. Japonia i USA na tle polskich gór.

Lexus, który za sprawą karbonowej maski, przednich wlotów powietrza i finezyjnego ułożenia końcówek wydechu, już fabrycznie wygląda jak po tuningu. W towarzystwie dokokszonego Mustanga, którego kolektor i przepustnica z modelu GT350, układ dolotowy JLT, sprzęgło McLeod RXT, dyferencjał Wavetrac i wydech Corsa Xtreme po programie zapewnia moc 505-515 KM…

RC F nieco blednie osiągami, lecz na tle stada kilkuset podobnych Fordów Mustangów nowej generacji jeżdżących po naszych polskich drogach, Japończyk całkowicie wyróżnia się stylem i designem. Tych egzemplarzy jest w Polsce naprawdę bardzo niewiele.

Co się komu podoba to już kwestia gustu… Faktem jest, że należy doceniać wolnossące V8 i szanować duże, 5-litrowe pojemności. Prawdopodobnie to już jedne z ostatnich żyjących przedstawicieli tego wymierającego gatunku…

by T.S.